CUSHA Project start on PH website

EU-Project start “CultureShake”

A multilingual learning project focusing on Shakespeare

CultureShake (CUSHA) is an intercultural and multilingual learning project with partners from Sweden, Slovenia, Germany and the United Kingdom.

The project CUSHA creates and tests innovative learning methods and multilingual lesson material, focusing on two of Shakespeare’s works; “A Midsummer Night’s Dream” and “The Tempest”.

The material will be made available as online resources. All partners involved are able to bring in their expertise from different fields. Such as culture theory, theatre pedagogics, didactics of multilingualism and information technology.

The project is lead by Dr. Annette Deschner (University of Education, PH Karlsruhe) and supported by Erasmus+.

Other cooperative partners include the Friedrich-Wöhler-Gymnasium of Singen, the Shakespeare Birthplace Trust, the Stiftelsen English School of Gothenborg in Sweden as well as the University of Primorska, Slovenia.

Original can be found under: Sondermeldung PH Projektstart


Neuigkeiten

(Deutsch) Einladung zu CUSHA – COIL
(CultureShake Collaborative Online International Learning)
IHE (International Higher Education)

Die University of Education Karlsruhe (Germany) und die Deakin University Melbourne (Australia) freuen sich, neue Partneruniversitäten für ihr CUSHA COIL Seminar zu gewinnen.

Wir führen zusammen ein asynchrones online Seminar für Lehramtsstudierende (Primar-, Sekundarstufe) auf der Plattform Miro durch. Es geht um Inhalte des CultureShake Projekts:
  • Sprachbiographie
  • Diskussion von Kulturtheorien / Transkulturalität
  • Mehrsprachigkeit.
Studierende der beteiligten Universitäten arbeiten hierzu in internationalen digitalen Lernräumen und vernetzen sich.

Hochschulen, die Interesse haben, Teil dieser Kooperation zu werden, sind eingeladen, mitzumachen.

Bitte wenden Sie sich bei Interesse oder weiteren Fragen an:

Kontakt:
Dr. Annette Deschner-Brendel, Pädagogische Hochschule Karlsruhe (Deutschland)

Dr. Michiko Weinmann, Deakin University Melbourne (Australien)

Site Overview